Tovább a tartalomhoz
Tim Podlogar szuper eredménye a Arlberg Giro kerékpár versenyen.

Tim Podlogar szuper eredménye a Arlberg Giro kerékpár versenyen.

Folyamatos törekvése, hogy kerékpárosként fejlessze magát, és hogy táplálkozási ismereteit továbbfejlessze, Dr. Tim Podlogar augusztus 1 -jén újabb nehéz kihívást teljesített, az ausztriai Alberg Giro -t. 150 kilométer hosszú kerékpáros verseny 2500 méter szintkülönbséggel

Arlberg Giro

Táplálkozás és az előkészületek

Talán meglepő, hogy Dr. Tim Podlogar ilyen teljesítményre képes, hiszen idejének nagy részét egy laboratóriumban tölti

Az igazság az, hogy Tim laboratóriuma egy teljesítmény diagnosztikai labor, és szereti extrém terhelésnek kitenni a testét, és feszegetni a határait. Ezelőtt a verseny előtt, más meggondolatlan kísérletek mellett, Tim megemelte testhőmérsékletét 40 ° C -ra, amit mondanom sem kell, hogy ne próbálj utána csinálni, hacsak nem vagy rendkívül tapasztalt vagy igazi megszállott.

A másik dolog az, hogy Tim teljesen tisztában van azzal, hogy a megfelelő táplálkozás ugyanolyan fontos, mint a megfelelő fizikai felkészülés, ezért a verseny előtti felkészülés folyamata a szokásos módon zajlott.

A verseny előtti napon reggeli nélkül ment átmozgató kört, majd elkezdte a szénhidrát feltöltést.

"Megettem az összes Haribót, amit csak találtam. Egy kis tésztát. És némi rizst."

A verseny napján Tim reggelire rizst evett fruktózzal.

Dr. Tim Podlogar carbohydrate loading Haribo

Tim titkos fegyvere (már nem is annyira titkos)

Az utolsó simítás, mint minden tapasztalt kerékpáros tudja, hogy fontos a megfelelő felszerelés, Tim tökéletesen felkészült.

Tim Podlogar racing gear

PRO TIPP:

A szánhidrát feltöltés az állóképességi sportok kihagygatatlan része. Ha szeretnéd a legjobb teljesítményt nyújtani, megőrizni egészségedet és elkerülni a sérüléseket, akkor minden intenzív edzés vagy verseny előtt töltsd fel a glikogénraktáraidat.

Ki korán kel, aranyat lel

Az időjárás -előrejelzés vasárnapra eső, eső és még egy kis eső volt, de a rossz idő nem elrettentő tényező Tim számára..

Hajnali 5 kor ő volt az első a rajtvonalnál, és várta a többi versenyzőt. A glikogénraktárai tele voltak, és készen állt a versenyre.

Tim Podlogar before start

Majd kzdtek érkezni a versenyzők, és hamarosan minden tele volt kerékpárosokkal, akik alig várták a kihívást a zord időjárási körülmények ellenére is.

Tim Podlogar before start 2

Tiim Buddha állapotban a verseny elött

AZ IGAZI ALFA

TTim versenytársa Tadej Aleš elöző nap bejárta a pályát igy  nagyjából el tudta mondani, hogy milyen lesz a pálya.

"A lefekék gyorsak" mondta Tadej.

Ez nagyszerű hír volt Timknek, aki semmit nem szeret jobba, mint teljes sebességgel száguldani egy ismeretlen csúszós úton.

"Ez izgalmas lesz,"  gondolta magában a verseny kezdetén.

Tim Podlogar Arlberg Giro

Egy igazi alfa egyedül is helyt áll

A legtöbb kerékpáros bolyban megy, de a mi Timünk nem. Végülis egyedül bringázni az igazi alfa jellemzője. A többi bringás nem nagyon tudott lépést tartani Timmel. És ez nem tiszteletlenség velük szemben, csak annyi, hogy Tim egy vadállat.

Tim az első lejtőn felfedezett egy másik érdekességet - az útat nem zárták le...

Tim Podlogar road racing

PRO TIPP:

Ha nagy sebességgel mész lefelé, különösen csúszós úton, rendkívül fontos, hogy magabiztos és nyugodt legyél. És ne törődj a  járművekkel, ez nem más, mint egy Jedi elme trükkje.

A frissítés

Rendkívül kemény verseny volt Timünk számára, aki egy ponton azt hitte, hogy elájul. De továbbment, keményen nyomta mint mindig. Ezt nem tudta volna megtenni, ha nem biztosítja a testének a szükséges üzemanyagot.

"Óránként két Nrgy Unit Gel-t fogyasztottam. Két kulacs Nrgy Unit Drink is volt nálam, de csak 300 ml -t ittam, mert olyan hideg volt."

Nrgy Unit Gel

2 Nrgy Unit Gel 90g szénhidrátot tartalmaz

PRO TIPP:

Szeretnéd elkerülni azt az érzést mintha falnak mentél volna, vagyis amikor elfogy az energia? Csak a megfelelő üzemanyag -ellátásra kell összpontosítanod. Intenzív állóképességi tevékenységekhez óránként legalább 90 gramm szénhidrátra van szükséged..

Az eredmény

Tim 4 óra 8 perc és 46 másodperc alatt teljesítette a távot. Átlagsebessége 36,18 km/h, átlag teljesítménye 254 W, ami megközelítőleg 4 W/kg. Négyezer kalóriát és óránként 90 gramm szénhidrátot fogyasztott. Legnagyobb teljesítménye 743 W volt, legnagyobb sebessége 80,6 km/h. Ázottan és kimerülten, de rendkívül boldogan gurult át a célvonalon.

Tim Podlogar Arlberg Giro finish line

Annak ellenére, hogy Timnek nem volt célja, hogy megnyerje a versenyt, egyedül ment az egész versenyen, és elvégre csak egy laboratóriumi stréber, végül összetettben a negyedik és korosztályában a második helyen végzett, és csak 39mp-el maradt le az első helyről!

Tim Podlogar Arlberg Giro 2nd place

Tim épphogy csak nem lnyert

A verseny után pedig Tim egy jól megérdemelt Regen-nel regenerált.

Recovery drink Regen

Regeneráld az izmaidat, hidratáld a tested, és töltsd fel a glikogénraktáraidat Regen -nel

PRO TIPP:

Megfelelő regeneráció nélkül minden eredmény rövid életű lesz. Intenzív fizikai aktivitás után a szervezetnek fehérjére van szüksége az izmok helyreállításához és újjáépítéséhez, elektrolitokra, amelyek hidratálják a testet és helyreállítják a funkcióit, valamint szénhidrátokra, hogy feltöltsék a glikogénraktárakat, és biztosítsák a szervezet számára a regenerációhoz szükséges energiát.

Követheted  Tim-et a Strava-n is!

Elöző termék Palumby Zsombor az SVS Pro Team versenyzője és a 4Endurance Magyarország közös munkája 2021-ben.
Következő termék Hogyan frissíts egy forró nyári napon?

Ird meg a véleményed

Szükséges mezők