Nduranz energiaegység - Nrgy Unit

A hatékony táplálkozás

Az állóképességi sportolók és a szakemberek is tisztában vannak a megfelelő "üzemanyag-ellátás" fontosságával a csúcsteljesítmény hosszú távú fenntartása érdekében. Asker Jeukendrup neves sporttáplálkozási szakember egyszer azt mondta: "A megfelelő étrend nem teszi az átlag atlétát  elsportolóvá, a rossz étrend viszont az élsportolót átlagossá.".

Az amatőr sportolók is előbb-utóbb rájönnek, hogy megfelelően kell táplálkozniuk, ha követni szeretnének egy edzésprogramot és folyamatos fejlődést akarnak fenntartani..Energija NduranzEz egyszerűen hangzik: edzés előtt fogyasszunk szénhidrátokat az energiáért, edzés után fehérjét az izomregeneráció és a növekedés serkentésére. Adjunk hozzá néhány egészséges zsírt, mert állítólag ezek nélkülözhetetlenek az egészségünk szempontjából. Mindezek mellett a kalória kiszámításának is van értelme, bár sok ember, köztük hivatásos sportolók is, feleslegesnek tartják.

Az egyik dolog, amely kevésbé ismert és kutatott, különösen az amatőr sportolók körében, a testmozgás közbeni táplálkozás . Talán ennek az az oka, hogy az emberek többsége nem elég aktív ahhoz, hogy további “üzemanyagot” igényeljen, és azt gondolják, hogy csak izotóniás ital vagy víz fogyasztása elegendő edzés közben.

A glikokén készletek

A testmozgás során a legfontosabb energiaforrások a szénhidrátok vagyis a glükóz és a glikogén. Leegyszerűsítve: a glikogén egy elágazó láncú glükózmolekula, amely az izmokban és a májban tárolódik az energiaigény ellátására, ezt a tartalékot a szervezet akkor használja fel, amikor az emésztőrendszerből nem szívódik fel glükóz 

Abban az esetben, amikor a glikogén vagy a glükóz nem áll rendelkezésre, a szervezet a fehérjét glükózzá tudja alakítani az úgynevezett glükoneogenezissel. De ezt amennyire lehet, szeretnénk elkerülni - izomtömeget veszteni.

Energijski gel Nduranz
A testünk nagyon okos és nagyon elkötelezett a túlélés iránt. De sok energiára van szüksége. Mivel tisztában van ezzel, mindent megtesz annak érdekében, hogy soha ne fogyjon ki belőle.

Mivel nem tudja megjósolni, hogy mikor és milyen típusú táplálék lesz elérhető (ami gyakran nem áll rendelkezésre), energiát tárol a jövőbeli felhasználásra. A felesleges energiát szénhidrát formájában a szervezet glikogénként tárolja az izmokban és a májban. Amikor ezek a raktárak megteltek, a szervezet elkezdi a zsírtermelést a felhalmozott szénhidrátokból..

Napjainkban a  modern életmód miatt sok  ember küszködik súlyproblémával. Ennek egyszerű oka az, hogy túl sok ételt fogyasztunk, vagy több energiát biztosítunk a test számára, mint amennyit képes elfogyasztani. Túl sok étel áll rendelkezésre a fejlett világban, de például a középkorban nem így volt. Akkor a túlsúly a gazdagság jele volt -  hideg télen, amikor  nem volt bőségesen étel, a túlsúlyos emberek sokkal nagyobb eséllyel élték túl, mivel több energia állt rendelkezésükre. (mintha pénzt tartana bankszámlán).

A zsírral táplálkozás nagyon okos módja annak, hogy a test gyakorlatilag korlátlan mennyiségű energiát tároljon, a zsír mégsem túl hatékony energiaforrás, mivel anyagcseréje összetett folyamatokat igényel, amelyek sok időt és sok enzimet igényelnek. Ezenkívül, a zsír felhasználásához oxigénre van szükség, amely nagy intenzitású mozgás esetén nem áll rendelkezésre.

A zsír áll legnagyobb mértékben rendelkezésre a szervezetben de nem tudjuk gyorsan és hatékonyan hasznosítani , ezért elsősorban az elegendő szénhidrát fogyasztására kell koncentrálunk  mivel a szénhidrát hiánya elkerülhetetlenül fáradtsághoz vezet.

Táplálkozás sportolás közben

Testünk imádja a glikogénkészleteket, akárcsak a legtöbb ember a bankszámlán lévő pénzt. Miért? Ez természetes, mert ez jelenti számára a biztonságot. A glikogén az izomrostok közelében tárolódik, és így gyorsan felhasználható. Miért választaná a test a zsírt,  amelyet a zsírszövetből energiaigényes folyamatok árán tud felhasználni ? Amikor a glikogénkészletek kezdenek kimerülni, lassan növekszik a zsír oxidációja, de mindig szénhidrát felhasználás mellett. Amikor teljesen elfogy a szénhidrát, akkor abba kell hagynunk az edzést mert úgy érezzük teljesen kifáradtunk..

Testmozgás során, különösen intenzív testmozgáskor, testünk nagyon gyorsan felhasználja glikogénkészleteit. Egy sportoló általában 300–600 gramm glikogént tárol a szervezetben, ami 90–150 perc nagy intenzitású testmozgáshoz elegendő.Tehát körülbelül két óra alatt elfogyasztjuk.a rendelkezésre álló szénhidrátot. Ha ez megtörténik meg kell állnunk, vagy drasztikusan csökkentenünk kell az intenzitást, amit természetesen nem akarunk.

Regeneracija z izdelki Nduranz
De ezzel még nincs vége a történetnek. A glikogénkészletek kimerülésének más negatív hatása is van.

Amikor elfogy a glikogén, a test azzal a fantasztikus ötlettel áll elő, hogy máshol találjon energiát. És hol talál? Ha zsír nem áll rendelkezésre, az izom csábító lehetőség. Rosszabb esetben a test az izmot használja fel, még akkor is, ha a zsír rendelkezésre áll.

Ha a test felhasználja a természetes energiaforrásait, a glikogénraktárakat, az negatívan befolyásolja az izmok regenerálódását és növeli a sérülések esélyét. Az állóképesség bár hosszabb idő alatt de drasztikusan csökken, az is lehet, hogy egészen a teljes inaktivitásig a végleges kimerültségig, vagy azért, mert testünk nem fog tudni regenerálódni a folyamatos sérülések miatt.

Regeneracija po naporni vadbi

 

Akár profi állóképességi sportolók vagyunk, akár csak amatőr sportolók, akik megpróbálnak aktív életmódot élni, fenn akarjuk tartani a megfelelő tápanyag és glikogén-ellátást. Cserébe testünk zökkenőmentesen fog működni, hatékonyan regenerálódni és izmaink folyamatosan növekedni fognak. Stresszhormonjainkat is kontroll alatt tudjuk tartani, és idővel javul a teljesítményünk is.

Most, hogy ez világos, fel kell tennünk a  kérdést - hogyan lehetséges?

Izotonični napitek Nduranz
Ez nagyon egyszerű. A szervezetünknek glikogénre van szüksége. Ha fel akarjuk tölteni a glikogén-készleteket, megfelelő mennyiségű szénhidrátot kell fogyasztanunk. Mi a megfelelő mennyiség? Nos, ez attól függ.

Energiaegység - NRGY UNIT

Az Nduranz, hogy könnyebbé tegye minden állóképességi és egyéb sportoló életét, aki szeretné biztosítani a megfelelő szénhidrát-hozzáférést, egy látszólag egyszerű, mégis rendkívül kifinomult rendszert tervezett. Ez a rendszer lehetővé teszi számunkra, hogy a testmozgás során könnyen, egyszerűen de ugyanakkor hatékonyan vihessünk be szénhidrátot,

 

Energijska enota NduranzEz a szénhidrát-ellátó rendszer, alapja az energiaegység, amelyet az Nduranz Nrgy Unit-nak nevezett el.

Az Nrgy Unit-ot úgy terveztük, hogy testünk számára a legjobb üzemanyagot biztosítsa megfelelő mennyiségben és kombinációban, miközben rendkívül könnyen használható.

Egy energiaegység vagyis egy Nrgy Unit = 45 gram szénhidrát = 180 kaloria.

Energijska enota Nrgy UnitAz Nduranz weboldalon található kalkulátor használatával kiszámíthatjuk, hogy hány Nrgy Unit-ra van szükségünk! 

Nrgy Unir Drink az Nrgy Unit Gel-ben

A test energia igényét sportolás közben, sport italokkal vagy energia gélekkel tudjuk legegyszerűbben biztosítani. Az Nrgy Unit Drink és az Nrgy Gel is az Nrgy Unit rendszeren  alapul, amely lehetővé teszi számunkra, hogy a két terméket szabadon kombinálhassuk, és teljes mértékben ellenőrizhessük a kalóriabevitelünket.

Izotonični napitek Nduranz Nrgy Unit DrinkAz Nrgy Unit Drink és az Nrgy Gel a maltodextrin és a fruktóz kombinációját 1: 0,8 arányban tartalmazza. Ez az arány, egy neves táplálkozási szakember prof. David S. Rowlands és csapata kutatásai alapján: a szénhidrátok leghatékonyabb kombinációja a tápanyag-ellátásához fizikai aktivitás során.

Energijski gel Nduranz Nrgy Unit Gel
A glükózt és a fruktózt különböző transzporterek juttatják a bélből a véráramba, ami azt jelenti, hogy a test több energiát képes felvenni, ha mindkét transzportert egyidejűleg használja. Ha csak glükózt (pl. Maltodextrint) vagy csak fruktózt fogyasztunk, az nagyjából olyan, mintha egy elágazásnál azt látnánk hogy  két lehetőség közül, az egyik út tele van autókkal, a másik pedig teljesen üres. Az 1: 0,8 arány az optimális ,mert így mindkét utat teljes mértékben kihasználjuk.

Nduranz sportoló

Rendkívül fontos a szénhidrátbevitel maximalizálása edzés közben. Míg egy amatőr sportolónak időre lehet szüksége ahhoz, hogy rájöjjön, a megfelelő üzemanyag-fogyasztás hogyan javítja az állóképességét, a profi állóképességi sportolók napi teljesítménye erősen függ a megfelelő üzemanyag-ellátástól.

Az Nrgy Unit energiaegység, a maltodextrin és a fruktóz 1: 0,8 arányán alapulva, lehetővé teszi a sportolók számára, hogy óránként akár 90 gramm szénhidrátot vagy 360 kalóriát fogyasszanak, ami két Nrgy Unit energiaegységet jelent emésztési problémák nélkül. Ez az amiért ez az arány olyan hatékony, és a Nrgy Unit energiaegység olyan kivételes.

Dr. Tim Podlogar, a Nrgy Unit rendszert tervező tudós és sportoló előrevetítette annak lehetőségét, hogy óránként akár három Nrgy Unit energiaegységre növeljék a bevitelt, ami hasznos lehet a rendkívül intenzív állóképességi számoknál: „Ez, a maltodextrin, fruktóz arány már most is nagy figyelmet kap, de még mindig nem tudjuk, mi az edzés közbeni a szénhidrát bevitel felső határa. Véleményem szerint az erősebb és nagyobb sportolók (nagyobb energia igénnyel)  nagyobb mennyiségű szénhidrátot is használhatnak, mint a jelenleg ajánlott óránként 90 gramm. Ez azonban egyelőre csak feltételezés, de a tudósok keményen dolgoznak a kérdés megválaszolásán. "

 

Energijski gel Nduranz Nrgy Unit Gel

Összefoglalás

A fizikai aktivitás során a testnek a megfelelő működéshez tápanyagra van szüksége. Ez még fontosabbá válik, amikor növeljük az intenzitást és gyakoriságot. A megfelelő típusú tápanyag lehetővé teszi számunkra, hogy több szénhidrátot fogyasszunk, ami több kalóriát és végül több energiát jelent.

Az Nduranz termékekben található maltodextrin és fruktóz 1: 0,8 aránya optimális a szénhidrát felszívódásához, és emésztési problémák nélkül gyorsan hozzáférhetővé teszi a szénhidrátokat.

Az Nrgy Unit energia egység 45 gramm szénhidrátot tartalmaz, ami 180 kalóriának felel meg. Az Nrgy Unit Drink és az Nrgy Gel az Nrgy Unit energiaegységen alapul, amely lehetővé teszi számunkra, hogy egyszerű és hatékony módon elegendő kalóriát fogyasszunkn.

Az hogy hány Nrgy Unit energiaegységre van szükségünk, az a fizikai aktivitásunk intenzitásától függ, de egy energiaegység általában elegendő a legtöbb sporthoz, de nagy intenzitású tevékenységekhez két energiaegység ajánlott.

Nrgy Unit = 45 gramm szénhidrát = 180 kaloria = 1 óra közepes intenzitású edzés.

Energijska enota Nduranz Nrgy Unit

 

ird meg a véleményed

Legnépszerübb termékek

4Energy Gel - 24x 60ml Energia gélenergy gels orange
Akciós ár10.500 Ft Eredeti ár12.950 Ft
1 vélemény
30x SiS GO Isotonic Gel 60g Energia gél30x sis isotonic gel
Akciós ár15.400 Ft Eredeti ár22.701 Ft
1 vélemény