elektrolit pótlás szénhidrát mentesen

A kulacs az állóképességi sportolók hűséges társa. Mindenféle porhoz és italhoz hozzászokott, de a kedvence a szénhidrát. De van, amikor nem akarsz szénhidrátot bele tenni.

Bár az Nduranz a szénhidrátok optimális kombinációján alapuló termékeiről ismert (a glükóz és a fruktóz 1:0,8 aránya), tisztában van az állóképességi sportolók eltérő igényeivel, ezért két olyan terméket dobott piacra , amelyek minimálisan vagy egyáltalán nem tartalmaznak szénhidrátot.

 

Sport ital fehérje elektolit
Az Intra Protein Drink új innováció a sporttáplálkozás világában - fehérje és elektrolitok könnyen fogyasztható formában, hogy megvédje izmaidat edzés közben.

 

 

Sportital elektrolitokkal
Pezsgőtabletta rendkívül hatékony Nduranz elektrolitkeverékkel, amely csak azt pótolja, amit az intenzív edzés során izzadsággal ténylegesen elveszítesz.

 

Miért ne használhatnánk szénhidrátokat?

Bár az állóképességi sportokkal összefüggésben mi is nagy támogatói vagyunk a szénhidrátoknak, hogy az intenzív edzés során fenntartsuk a glikogénraktárakat, de számos oka lehet annak hogy nem szeretnél szénhidrátot edzés közben.

Lássuk, mik lehetnek ezek az okok:

  •     Alacsony szénhidráttartalmú vagy szénhidrátmentes diétát követsz
  •     Szeretnéd csökkenteni az CH-bevitelt, fogyás céljából .
  •     Szeretsz böjtölni, mert számos előnnyel jár.
  •     Elhiszed amit sok ember állít, hogy a CH ártalmas.
  •     Ismered az élsportolók egyre ismertebb titkát.

Bármi legyen is az oka annak, hogy el akarod kerülni a szénhidrátokat, jó, ha tudod, milyen alternatívák vannak, és mit jelent ez a szervezet számára.

Nézzük mit is jelent.

Anyagcsere intenzív testmozgás során

Az anyagcsere fizikai és kémiai folyamatok összessége, amely folyamatosan zajlik a szervezetben, és amelyet hormonok szabályoznak. Az anyagcsere a különböző anyagok létrehozását és lebontását jelenti. Az anyagcsere egyik terméke az energia, amelyet a test energiaellátására használ.

Az anyagcsere során a szervezet folyamatosan anabolikus (építő) és katabolikus (lebontó) folyamatokon megy keresztül. Az aktivitástól és a rendelkezésre álló tápanyagoktól függően a mérleg egyik vagy másik irányba billen.

Az energiatermelés alapvetően katabolikus folyamat, mivel a szervezet lebontja az anyagokat, hogy energiát nyerjen belőlük. Ezzel szemben az anabolikus folyamatokhoz a szervezetnek energiára van szüksége.

A szénhidrátok előnye az intenzív edzés során az, hogy gyors energiát biztosítanak, amelyet közvetlenül energiává alakíthat. Ha a szénhidrát nem áll rendelkezésre edzés közben, azaz ha  izotóniás italok, energia gélek vagy energiaszeletek (vagy más élelmiszerek) révén nem viszük be, akkor az izmok és a máj glikogénraktáraiból használjuk fel az energiát - ami mindenképpen megtörténik, de ha egy külső CH-forrás is rendelkezésre áll, akkor ez a folyamat sokkal lassabb lesz.

Športna prehrana med vadboHa nem szeretnél szénhidrátot a kulacsodba, miközben edzel, vannak ésszerű alternatívák.

De mi történik, ha üres glikogénraktárakkal edzel, és nem biztosítasz a testednek külső szénhidrátforrást az edzés során?

A Fehérje és a zsír mint energiaforrások

A tested nagyon találékony. Mivel a természetben nem mindig állnak rendelkezésre szénhidrátok, megtanult fehérjékből és zsírokból energiát nyerni. Mivel a szervezet elsődleges energiaforrása a glükóz, a szervezet először a fehérjét és a zsírt alakítja át glükózzá a glükoneogenezis nevű folyamat révén.

Különösen a zsír hatalmas energiatartalék a szervezet számára, mivel kétszer annyi kalóriát tartalmaz, mint a szénhidrát vagy a fehérje, és (mint tudjuk) nagy mennyiségben felhalmozható. Ezért a természetben, ahol nem volt rendszeres táplálék, a zsír nagyon fontos volt, és egyben az egészség és/vagy a gazdagság jele is.

Ha azonban a modern ember szemszögéből nézzük ezt a kérdést, akkor azt látjuk, hogy - gyakran esztétikai okokból - de leginkább az egészségünk miatt, csak a szükséges zsírt akarjuk felhalmozni a testben, ugyanakkor maximalizálni szeretnénk az izomtömeget (fehérje raktárak).

A probléma az, hogy nagyon nehéz szétválasztani ezt a két folyamatot. Ha a szervezetnek nem áll rendelkezésre CH, akkor a zsírból és a fehérjéből nyer energiát, némileg saját belátása szerint. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy szinte lehetetlen zsírt égetni anélkül, hogy ezzel egyidejűleg izomtömeget veszítenénk, ahogyan szinte lehetetlen izomtömeget növelni anélkül, hogy zsírraktárakat építenénk.

Azt is meg kell említenünk, hogy a szervezet csak akkor tudja a zsírt és a fehérjét energiává alakítani, ha oxigén áll rendelkezésére. A glükoneogenezis aerob folyamat. Ez azt jelenti, hogy csak alacsony intenzitású edzés során számíthatunk erre az energiára, amikor messze vagyunk a VO2 maxtól. Nagy intenzitású edzés esetén feltétlenül ajánlott a glikogénraktárak feltöltése és a rendszeres szénhidrátbevitel edzés közben.

Mindenképpen javasoljuk a szénhidrátbevitelt intenzív edzés közben, mivel a hosszan tartó nehéz erőfeszítések alacsony CH-ellátottság mellett számos negatív következménnyel járhatnak az egészségre és a teljesítményre..

Most, hogy ezt már nagyjából megbeszéltük, nézzük meg az Nduranz új termékeit, és hogy mit is ajánlanak valójában nektek az állóképességi sportolóknak, akik nem akarnak mást, mint a lehető legjobb eredményeket.

anyagcsere magas intenzitáson

 

Intra Protein Drink

Intra Protein Drink egy fehérjeital elektrolitokkal.

Bár a fehérjebevitelt edzés közben gyakran feleslegesnek tartják, mivel az energiát szénhidrátokból érdemes pótolni, bár ezen a területen is eltérnek a vélemények, amelyek különböző étrendekhez és stratégiákhoz vezetnek.

Az élsportolók és edzőik körében egyre inkább elterjedt az az elképzelés, amely egyre nagyobb  tudományos támogatást is kap, hogy az éhgyomri vagy alacsony CH-értékű edzés hosszú távon jobb alkalmazkodást eredményez az edzéshez. Más szóval, ha CH nélkül edzel, az edzéseredményeid jobbak lesznek.

A fehérjebevitel fő célja edzés közben az izmok védelme. Az ötlet lényege, hogy az aminosavak bevitelével olyan komponenseket biztosít a szervezetének, amelyek megakadályozzák, hogy lebontsa saját fehérjéit vagy izomraktárait. Ugyanakkor a tudomány megerősítette, hogy a fehérjebevitel nem csökkenti a zsír oxidációját.


Mindez a BCAA (elágazó láncú aminosavak) használatának népszerüségéhez vezetett, amelyek fő célja állítólag az, hogy megakadályozzák az izomtömeg lebomlását edzés közben. A BCAA-król megoszlanak a vélemények, de a tudomány megerősítette, hogy ebben a funkcióban hatékonyabbak, mint a placebo, ami azt jelenti, hogy mindenképpen van hatásuk.


A BCAA-k azonban csak három esszenciális aminosavat képviselnek a kilencből, amelyekre a szervezetnek szüksége van a fehérje előállításához. Az Intra Protein Drink 90% tejsavófehérje izolátumot tartalmaz. Ez egy kiváló minőségű fehérjeforrás, amely az aminosavak teljes spektrumát tartalmazza, így lényegesen hatékonyabb.


Talán elgondolkodsz azon, hogy miért ne fogyassz egyszerűen fehérjeitalt. Ez egy jó kérdés, amire egyszerű a válasz. A fehérjeturmixok nem alkalmasak edzés közben, mivel túl sűrűek, és lényegesen magasabb szénhidráttartalommal rendelkeznek, mint az Intra Protein Drink, amely adagonként csak fél gramm CH-t tartalmaz


Beljakovine proteini med vadboTA szénhidrátok nélküli edzésnek számos előnye lehet, de ennek megvan az a hátránya is, hogy a szervezeted az izomtömegedet használja fel energiaként. De ha az edzés alatt fehérjét fogyasztasz, megelőzheted ezt.is.

Valójában nincs olyan termék a piacon, amely összehasonlítható lenne az Intra Protein Drinkkel. Előállításához rengeteg tudásra és szakértelemre volt szükség, amelyet az Nduranz a különböző termékek és összetevők tesztelése és kikísérletezése, valamint e termékek élsportolókkal való gyakorlati tesztelése során szerzett meg.

Az Intra Protein Drink emellett elektrolitokat is tartalmaz, ami a szervezet normális működéséhez elengedhetetlen, de gyakran figyelmen kívül hagyott vagy kevéssé ismert mikrotápanyag. Egyszerűen fogalmazva, a szervezetnek MINDEN funkciójához szüksége van elektrolitokra vagy ásványi anyagokra. Bármit is szedsz, ha az elektrolitképed rossz, nem leszel eredményes.

Tehát az elektrolitok a legfontosabbak edzés közben?

Talán. Ezért az Nduranz kifejlesztett egy másik terméket.

Zero Drink

Ha az Intra Protein Drink az az ital, amit akkor használsz, ha nem akarsz szénhidrátot a kulacsodba, de mégis védeni akarod az izmaidat, akkor a Zero Drink az az ital, amit akkor használsz, ha nem akarsz semmilyen makrotápanyagot.

Mikor nincs szükség fehérjére sem a kulacsba??

  • Amikor teljesen éhgyomorra akarsz edzeni
  • Ha alacsony fehérjetartalmú étrendet követsz
  • Ha elegendő fehérjét fogyasztasz más forrásokból a nap folyamán.
  • Amikor más úton pótolod a makrotápanyagokat, és csak a hidratálás a fontos.
  • Ha úgy érzed, hogy a fehérjének nincs helye a kulacsodban edzés közben

Sokan kerülik a makrotápanyagokat edzés közben, azaz a szénhidrátokat, a fehérjét és a zsírt. De ha egy kicsit hosszabb ideig tartó edzésről van szó, senki sem kerülheti el a folyadékpótlást, mert egy dehidratált szervezet egyszerűen nem tud normálisan működni.

És amikor a hidratálásról beszélünk, feltétlenül beszélnünk kell az ásványi anyagokról. Azt gondolhatod, hogy a megfelelő folyadékbevitel nem fontos. Ez tévedés. Folyadék nélkül egy ideig még működhet, de aztán a szervezet egyre kevésbé lesz hatékony. A probléma az, hogy ha csak vízzel hidratálsz, akkor felhígítod az elektrolitok koncentrációját a véredben, ami egy érdekes paradoxonhoz vezet - a vízivás kiszáríthat téged!

Optimális hidratáció edzés közben

A Zero Drink lehetővé teszi, az optimális hidratáltságot edzés közben, lehetővé téve a szervezet zavartalan működését.

Ezért fontos, hogy az edzés közben elfogyasztott folyadék ásványi anyagokat is tartalmazzon. A Zero Drink tulajdonképpen csak ásványi anyagokat tartalmaz a legtisztább formában és olyan arányban, amennyit az edzés során az izzadsággal veszít. A termék önmagában is használható a megfelelő folyadékpótláshoz edzés közben, vagy kombinálható más termékekkel, például energia gélekkel vagy energia szeletekkel.

A Zero Drink mostmár italpor formájában is elérhető, mindig bölcs dolog, ha minőségi ásványi anyagokat tartalmazó sporitalt fogyasztasz.

Most már rátérhetünk a lényegre.

Mit tegyünk a kulacsba, ha nem akarunk CH-t?

Mind az Intra Protein Drink, mind a Zero Drink tartalmaz Nduranz Electrolyte Mixet, amely csak azt pótolja, amit az edzés során izzadsággal elveszítünk.

Tehát a két termék összehasonlítása csak a fehérjebevitel kérdése. Vannak, akik mindenáron védeni akarják az izmaikat, és azt az elvet követik, hogy a fehérjebevitel az edzés alatt ezt lehetővé teszi számukra, míg mások nem tartják ezt olyan fontosnak, és mindenekelőtt a megfelelő hidratáltságot szeretnék fenntartani.

Az Nduranz csapata is a tesztelés és kipróbálás híve, ezért arra biztatnak, hogy próbáld ki mindkét terméket, és döntsd el, melyik a  jobb számodra.

Preberi tudi:

Végre igazán jó energiaszeletek

A legfontosabb táplálékkiegészítők kerékpárosok számára

 

ird meg a véleményed

Legnépszerübb termékek

4Energy Gel - 24x 60ml Energia gélenergy gels orange
Akciós ár11.900 Ft Eredeti ár17.040 Ft
2 vélemény
30x SiS GO Isotonic Gel 60g Energia gél30x sis isotonic gel
Akciós ár15.400 Ft Eredeti ár22.701 Ft
1 vélemény