Tovább a tartalomhoz
Melyek a legjobb energia gélek sportolóknak?

Melyek a legjobb energia gélek sportolóknak?

Az energia gélek először 1986-ban jelentek meg a brit piacon de igazából az 1988-as Hawaii-i Ironman-en váltak ismertté. Majd egy átmeneti elcsendesedés után a1990-es évek közepén megint népszerűek lettek. Amikor is sokan azon töprengtek, vajon mi az a furcsa dolog egy „tasakban” vagy műanyagban. Hogyan jutott el az emberekhez? A egyik legjobb triatlonos és a sportág első sztárja, Dave Scott például Bud Light sört és energia géleket reklámozott. A versenyek alatt a "géleket" nyomta, utána pedig sörrel "regenerált".

Energijski geli Az energia gél már szinte kötelező a kerékpárosok körében.

Változnak az idők, az alkohol elhagyta az élsportot, az energia gélek viszont megmaradtak. Sőt, egyre több van belőlük. Millió különböző gyártó, millió különböző összetevőt kínál, és millió különböző ígéretet ad el. Egy olyan csoda összetevő után kutatva, amely indokolhatja a drágább árat, és meggyőzheti a vásárlókat arról, hogy valóban az ő géljükre van szükség a legjobb eredményekhez. De gyakran „kimarad a lényeg”.  Most már nem elég, hogy a gél nem okoz bélproblémákat és energiát ad. Meg kell találnunk azt, ami ezúttal igazán, működni fog. 

Mit tartalmaz egy jó energia gél?

Jó szénhidrátforrást! Lehetőleg olyat, ami nem okoz gyomorpanaszokat. A 4Energy energia gél izotóniás tulajdonságokkal rendelkezik, mivel 66 ml-enként körülbelül 22 g szénhidrátot (88 kcal) tartalmaz, amiből mindössze 3,2 g egyszerű cukor. A maltodextrinen kívül fruktózt is tartalmaz, amely a fruktóz receptoron keresztül szívódik fel, a lehető legtöbb energia és a könnyű emészthetőség érdekében. Nem tartalmaz mesterséges édesítőszert, színezéket és ízfokozót sem, mivel a fruktóz fokozza a gyümölcslé természetes ízét. A térfogatnövelők mennyisége is elenyésző, így a gél is folyékonyabb és könnyebben megy le.

Energijski geli 4EnergyA 4Energy energia gélek könnyen emészthetők és remek az ízük, mesterséges édesítőszerek, színezékek és ízfokozók nélkül.

Miért a maltodextrin? A maltodextrin glükóz molekulából áll, amelyek összetett szerkezete ellenére rendkívül magas glikémiás indexszel rendelkeznek. Ez biztosítja azt a gyors felszívódást, ami elengedhetetlen, a külső energiaforrás gyors felhasználásához gyorsabb, mint a glikogénre való átállás. A maltodextrin kevésbé édes, mint a glükóz. Edzés közben gyorsan oxidálódik, legnagyobb előnye pedig, hogy nagy mennyiségű energia gél elfogyasztása ellenére sem okoz kellemetlenséget.

Aki több energiára vágyik, annak itt a Nrgy Unit Gel, 40-45 g maltodextrinnel és fruktózzal látja el a szervezetet 1:0,8 arányban, ami biztosítja a leghatékonyabb felszívódást. Elektrolitokat is tartalmaz, amelyek aránya megegyezik az izzadsággal elvesztett ásványi anyagok arányával, vagyis sót, káliumot, magnéziumot és kalciumot egy rendkívül jól felszívódó citrát egységben. Egy gél elegendő 400 ml elvesztett verejték ásványi anyag tartalmának pótlására. Fontos kiemelni, hogy a gél nem tartalmaz mesterséges ízesítőket. A Nrgy Unit Gel energia gél szintén választ ad arra a dilemmára. hogy Izotóniás ital vagy gél? Mindkettő, egy adagban ugyanannyi energiát biztosít, mint a Nrgy Unit Drink izotóniás ital.

Energijski geli Nrgy Unit GelAz Nrgy Unit Gel energia gélek adagonként 40-45 gramm szénhidrátot tartalmaznak

Véleményünk szerint mi nem szükséges az energia gélbe?

Adaptogének - az adaptogének nagyszerű kiegészítők számos pozitív hatásuk van, például javítja a szervezet alkalmazkodását, de véleményünk szerint mégsem tartoznak az energia gélek összetevői közé. Miért? Mert ezeknek hosszú időn keresztül kell felhalmozódniuk a szervezetben! Ennek eredményeképpen az edzésre vagy a mérkőzésre nem lesz hatással, és valószínűleg nincs is értelme adaptogén zseléket enni egy-két hétig, hogy aztán a meccsen hasznot húzzanak belőle. Feltételesen támogathatjuk a rhodiola-t, amely elméletileg hozzájárulhat az azonnali jobb teljesítményhez. Abban azonban nem vagyunk biztosak, hogy az utóbbinak, mint gyors energiaforrásnak van-e előnye a jó öreg koffeinnel szemben.

Fehérje és zsír – mindkettő emésztéséhez sok energiára van szükség, csökkentik a gyors szénhidrátforrások felszívódását, és megterhelik a gyomrot. Semmilyen pozitív hatással nem rendelkeznek edzés közben. Van néhány olyan állóképességi sportoló , aki az MCT zsírokra esküszik, mint energiaforrásra, de az átlagembernek nem tanácsolható ezek fogyasztása.

Mesterséges édesítők – nincs azzal semmi gond, ha néha mesterséges édesítőszert tartalmazó ételeket eszünk, de problémás lehet, ha túl gyakran és hosszú távon tesszük ezt. A mesterséges édesítőszerek károsíthatják az egészséges bélflórát, és ennek következtében bélproblémákhoz vezethetnek, éppen akkor, amikor a legkevésbé jön jól, azaz fokozott fizikai aktivitás közben vagy stresszes szituációban

Datolya - a közel-keleti konyha egyik fő összetevője, ahol általában a böjt megtörésére fogyasztják vallási ünnepek idején gyors és élénkítő energiájuk miatt. A legtöbb ember számára könnyen emészthetőek, ezért néhányan gélek helyett használják őket. Természetesen vannak datolya gélek. A probléma az, hogy az első esetben az egész datolya  rágása és emésztése, gél formájában pedig túl sok B-vitamin, ami olyan mértékben  gyorsíthatja az anyagcserét, ami nem örvendetes fizikai aktivitás során. Ezen kívül rostban is gazdagok, ami tovább gyorsítja az emésztőrendszert, növelve annak esélyét, hogy a verseny közben egy bokor mellé kell guggolnod. Az is  probléma, hogy meglehetősen alacsony glikémiás indexük van, ami azt jelenti, hogy az energiaforrás nem elég gyors a rövidebb távokon..

Melasz – az utóbbi időben rendkívül népszerű a "természetes" gélek gyártói körében. A melasszal az a baj, hogy nem lehet elfedni kesernyés-édes ízét, nehéz állagú, gyorsan emésztési problémákat okozhat.

Chia mag – egy másik divatos összetevő, amiről nem tudjuk, hogy pontosan mit csinál a gélekben. Állítólag segíti az energia szabályozását és egyenletes újraelosztását, de a gyakorlatban a chia mag rostja befolyásolja az emésztést, különösen a természetben előforduló aminosavak kombinációjában.

Glükóz-fruktóz szirupvégül eljutottunk a gélek leggyakoribb alapanyagához. A glükóz-fruktóz szirup fokozhatja a többletkalóriák iránti vágyat, emésztési problémákat okozhat, befolyásolhatja a zsíros májat, növelheti a 2-es típusú cukorbetegség esélyét és gyulladást okozhat a szervezetben. Nincs azzal semmi baj, ha itt-ott elfogyasztunk néhány olcsóbb, csak glükóz-fruktóz szirupot tartalmazó gélt. De nem jó, ha ez szokássá válik.

Tekintse meg az energia gélek kínálatát és használja a blog10 kódot további kedvezményért.

 

Elöző termék Sporttáplálkozás edzés közben és után - Meet Nduranz
Következő termék Mire van szükség edzés után? - Regen Lite regeneráló ital

Ird meg a véleményed

Szükséges mezők