A legfontosabb táplálékkiegészítők kerékpárosok számára

 Sporttáplálkozás a kerékpársportban

A kerékpározás egy állóképességi sport, ahol sokszor magas az  intenzitás, ennek következtében gyorsan (bő egy órán belül) kimeríthetjük az izmok és a máj glikogénraktárait. Amikor ez megtörténik, a szervezetből kifogy az energia, és az izmok már nem tudnak működni. Ilyenkor teljes energia csökkenést tapasztalunk, vagy „eléhezünk”, és a verseny   véget ér.

Ha jobb állóképességet szeretnénk , ami hosszabb és intenzívebb kerékpározást  tesz lehetővé, megfelelő táplálékot kell biztosítanunk a szervezetünk számára.. Ez jóval a kerékpározás előtt kezdődik, amikor pótoljuk a  glikogént (szénhidrát bevitel) ,a kerékpározással folytatódik, amikor korlátozott  a glikogénfogyasztás (energia pótlást), és a kerékpározás  után ér véget a regenerációval, ami egyben a glikogén raktárak feltöltésének kezdete.a következő kihíváshoz.

Prehranski dodatki za profesionalne kolesarje - Matej Lovše in Tim Podlogar
A profi kerékpárosok számára készült táplálék-kiegészítők kulcsszerepet játszanak a jó eredmények elérésében.

Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy mely táplálékkiegészítőket ajánljuk kerékpárosoknak, hogy a legjobban kielégítsék ennek az állóképességi sportnak a magas tápanyagszükségletét.

A kerékpárosoknak szánt táplálékkiegészítők a kerékpáros étrend fontos részét képezik, különösen edzés közben.

Megtakarítás 3.000 Ft
Regenerációs Ital Regen | Prototype 2  - 500 gRegenerációs Ital Regen | Prototype 2  - 500 g
Megtakarítás 3.600 Ft
Regenerációs Ital Regen | Prototype 2  - 1300 g + Ajándék Nduranz SHAKERRegenerációs Ital Regen | Prototype 2  - 1300 g + Ajándék Nduranz SHAKER

Milyen táplálékkiegészítőkre van szükségük a kerékpárosoknak megerőltető edzés közben?

A kerékpárosok táplálkozásának központi része az energiaellátás, vagyis a szervezet folyamatos energiaellátása edzés közben.

Nagy intenzitású tevékenység során óránként 90 gramm szénhidrátra van szükségünk, extrém esetben még többre. Az ilyen magas szénhidrátbevitel természetesen problémás mind a felszívódás, mind a sok kerékpárost sújtó emésztési problémák miatt..

Prehranski dodatki za kolesarje - Dr. Tim PodlogarTudósként és táplálkozási szakértőként Dr Tim Podlogar elkötelezett amellett, hogy megtalálja a leghatékonyabb táplálék-kiegészítőket a profi kerékpárosok számára.

A kerékpározás során is elengedhetetlen a hidratálás, amely magába foglalja a megfelelő mennyiségű folyadék és megfelelő koncentrációjú ásványi anyagok vagy elektrolitok, különösen a só bevitelét. Itt is gyorsan emésztési problémákba ütközhetünk, főleg túl nagy mennyiségű magnézium bevitele esetén.

Mivel az edzés során rendkívül nagy a szénhidrát- és elektrolit szükséglet, a kerékpárosok számára készült táplálékkiegészítők a legáltalánosabbak és legpraktikusabbak . A kerékpárosoknak szánt különböző táplálékkiegészítőknek más-más előnyei és hátrányai vannak, amelyeket figyelembe kell vennünk, amikor eldöntjük, melyik kerékpáros táplálékkiegészítő a legmegfelelőbb számunkra.

Nagy intenzitású Intenzív kerékpározás során 90 gramm szénhidrátra van szükség és elektrolitokra amelyeket verejtékezéssel veszítünk el, ezért a profi kerékpárosok számára a táplálékkiegészítők létfontosságúak.

Izotóniás ital

A kerékpárosok legkedveltebb táplálékkiegészítője minden bizonnyal az izotóniás ital vagy sport energiaital.

Ennek egyszerű az oka - az izotóniás ital szénhidrátok és elektrolitok folyékony kombinációja, ami rendkívül praktikus kerékpározás közben.

Azonban nagyon óvatosnak kell lennünk, hiszen a kerékpárosoknak szánt táplálékkiegészítők világa tele van kevésbé hasznos termékekkel, és számos izotóniás ital  nem elégíti ki a kerékpárosok igényeit, nagy intenzitású edzések során.

Ha izotóniás italokról van szó, először a szénhidrátok minőségére, mennyiségére és arányára kell figyelnünk. Ha a szervezetet megfelelő üzemanyaggal akarjuk ellátni és óránként 90 gramm szénhidrátot szeretnénk fogyasztani, akkor glükóz (maltodextrin) és fruktóz kombinációban kell fogyasztanunk a szénhidrátokat, így mindkét szénhidrát hordozót kihasználhatjuk, ami lehetővé teszi a legjobb felszívódást.

A kerékpárosok számára készült étrend-kiegészítők közül az Nrgy Unit Drink sok kerékpáros számára a legjobb választás - szénhidrátok kombinációja a gyors felszívódásért és azon elektrolitok keveréke, amelyeket izzadással veszítünk el.

A kerékpárosoknak szánt táplálékkiegészítők világában az izotóniás szót széles körben használják, de ez a szó félrevezető lehet, mert sok termék nem felel meg az izotóniás ital kritériumainak.

Azt tanácsoljuk az izotóniás itallal kapcsolatban, hogy minél több sót tartalmazzon, mert egy megerőltető edzés során verejtékezéssel sokat veszítünk belőle,  Az emésztési problémák elkerülése érdekében kerüljük a magnéziumot, ami sajnos még mindig sok termékben megtalálható.

IAz izotóniás ital szénhidrátok és ásványi anyagok formájában tartalmaz energiát, amelyek pótolják a szervezet verejtékezése során elvesztett elektrolitjait.

Energia gel

Mondhatnánk, hogy a kerékpáros étrendben az izotóniás ital és az energia gél kéz a kézben járnak. Egy-két kulacs a kerékpáron és energia gélek a  zsebben, erről megismerhető az a kerékpáros, aki a lehető legideálisabb formában próbálja magávalviini  a szükséges energiát és folyadékot. 

Az energia gél, mint kerékpáros étrend-kiegészítő, mindent tartalmazhat, amit egy izotóniás ital tartalmaz, csak kevesebb folyadékkal. Felmerül azonban a probléma, hogy a legtöbb energia gél viszonylag alacsony, gélenként körülbelül 20 gramm szénhidrátot tartalmaz. Mivel az a célunk, hogy óránként legalább 90 gramm szénhidrátot fogyasszunk, ezért óránként négy-öt gélt kellene fogyasztanunk, ami nagyon leterheli a zsebeinket, és még inkább a gyomrunkat.

Az Nduranz kifejlesztett egy energia gélt, amely adagonként 45 gramm szénhidrátot  tartalmaz, ami jelentősen csökkenti az óránként elfogyasztott gélek számát. Ez egy fontos előrelépés a kerékpárosoknak szánt táplálék-kiegészítők világában, ami hihetetlenül egyszerűvé teszi az üzemanyag-ellátást minden állóképességi sportoló számára.

energijski gel nrgy unit gelEnergy gel nrgy unit gél A profi kerékpárosoknak szánt táplálékkiegészítők közül az Nduranz energiagél nagy előrelépést jelent, ugyanis egyetlen gél 45 gramm szénhidrátot vagy 360 kalóriát tartalmaz, ami kétszer annyi, mint a legtöbb piacon kapható energia gélben.

Az energia gél a legpraktikusabb táplálékkiegészítő profi kerékpárosok számára.

Melyik tápanyag a legfontosabb a kerékpárosok számára, edzés előtt és után?

Egyre több kerékpáros ismeri fel a táplálkozás fontosságát  edzés közben, és sokan még mindig alábecsülik a táplálkozás fontosságát az edzés előtt és után.

Ha szeretnénk hosszú távon megőrizni egészségünket és jó eredményeket elérni, elengedhetetlen a minőségi étrend. Vagyis a testmozgás előtti megfelelő táplálkozásról és a fizikai aktivitás után azonnali gyors regenerációról van szó,  mindkettőben a szénhidrátok játszanak  kulcsszerepet

Prehranska dopolnila za kolesarje - regeneracijski napitek Nduranz Regen

Edzés után is fontos a megfelelő táplálékkiegészítő – az Nduranz Regen regenerációs ital az állóképességi sportolók regenerációja terén végzett legújabb tudományos kutatások alapján készül.

Ha rendszeresen követed cikkeinket, akkor már tudod, hogy mi nagyon fontosnak tartjuk a szénhidrátokat. Különösen az állóképességi sportolók számára elengedhetetlen, hogy a glikogénraktárak mindig a lehető legtelítettebbek legyenek , azaz edzés előtt, alatt és után is. A szénhidrátok minden táplálékkiegészítőknél fontosabbak és pozitívan hatnak a szervezet működésére, energiaforrásként szolgálnak, csökkentik a stresszt és növelik a komfortérzetet, lehetővé teszik a szervek működését, gyorsítják az emésztést stb.

Természetesen a fehérjebevitel is fontos. A fehérjék az izmok szerves részét képezik, ezért nélkülözhetetlenek az izmok adaptációjához, regenerációjához és az izom növekedéséhez. A fehérjét sokan annyira fontosnak tartják, hogy megfeledkeznek a szénhidrátokról. Nos, nálunk fordított a sorrend. Először a szénhidrát, aztán a fehérje, ami persze nem jelenti azt, hogy a fehérje nem fontos.

Végül természetesen szükségünk van zsírokra, vitaminokra és ásványi anyagokra is. Különösen a vitaminok és ásványi anyagok nagyon népszerű táplálékkiegészítők a kerékpárosok számára, és ajánljuk is őket..

A kerékpáros edzés előtti és utáni étrendjében  elsősorban a glikogénraktárak feltöltésére kell koncentrálni, vagyis minél több minőségi szénhidrátot kell fogyasztanunk.

Megtakarítás 3.000 Ft
Regenerációs Ital Regen | Prototype 2  - 500 gRegenerációs Ital Regen | Prototype 2  - 500 g
Megtakarítás 3.600 Ft
Regenerációs Ital Regen | Prototype 2  - 1300 g + Ajándék Nduranz SHAKERRegenerációs Ital Regen | Prototype 2  - 1300 g + Ajándék Nduranz SHAKER

Protein ital

Valószínűleg magától értetődőnek tűnik, hogy egy súlyemelőnek sok fehérjére van szüksége, és kicsit kevésbé intuitív módon úgy tűnik, hogy egy állóképességi kerékpárosnak ugyanannyira vagy még többre.

Akárhogy is, a fehérje minden sportoló szent grálja, aki meg akarja őrizni és növelni szeretné izomtömegét, és néha úgy tűnik, hogy a megfelelő fehérjebevitelért folytatott küzdelem soha nem ér véget. Ez különösen megterhelő azok számára, akik esetleg  nem akarnak túl sok húst enni, vagy nincs idejük vagy kedvük túl sok időt tölteni a konyhában.

A kerékpárosok táplálékkiegészítői között kétségtelenül megtalálhatók a fehérje szeletek vagy fehérje italok, amelyek segítségünkre lehetnek a napi fehérjebevitel egyszerű és hatékony megoldásában. A fehérje ital gyorsan a kerékpárosok kedvenc étrend-kiegészítőjévé válhat, amit könnyű beépíteni  a napi étkezésbe, reggel zabpehellyel vagy edzés után, (ezért  ajánlunk egy magas fehérje tartalmó regeneráló italt, amely ásványi anaygokat is tartalmaz

Prehranski dodatki za kolesarje - Regen Lite
A Regen Lite egy kerékpárosok számára készült táplálékkiegészítő, amely egy regeneráló ital és egy fehérje ital hibridje - a kiváló tejsavóizolátumon kívül a Regen Lite tartalmazza mindazokat az elektrolitokat is, amelyeket a megerőltető kerékpározás során izzadással veszítünk el.

Mivel a fehérje italok annyira elterjedtek a kerékpárosok és más sportolók körében, nehéz lenne elvárni, hogy a piac ne legyen  telített fehérje italokkal, amelyekben sajnos gyakran az a közös, hogy nem minőségiek - aminosav-összetételük gyenge, mesterséges adalékanyagokat, édesítőszereket vagy túl sok zsírt tartalmaznak, rossz az ízük stb . Ezért nagyon fontos a minőségi fehérje ital kiválasztása.

 

A fehérje még fontosabb lehet a kerékpárosok számára, mint a súlyemelők számára. A kiegyensúlyozott táplálkozás mellett táplálék-kiegészítőkkel is segíthetjük a szükséges fehérjebevitelt.

Vitamini és ásványi anyagok

A vitaminokat és ásványi anyagokat a mikroelemek közé sorolják, de ez az elfogyasztott mennyiségre vonatkozik, nem a fontosságukra, mert nélkülük egyszerűen nem tudnánk életben maradni.

Mivel a vitaminokat és ásványi anyagokat rendkívül nehéz elegendő mennyiségben elfogyasztani pusztán étellel, ezért a kerékpárosok többsége táplálékkiegészítőkkel viszi be őket.

Bár a vitaminokról és az ásványi anyagokról gyakran együtt esik szó (mint ebben a fejezetben is), érdekesség, hogy edzés közben nem kell pótolnunk a vitaminokat, viszont az  ásványi anyagokat igen, hiszen sokat veszítünk belőlük izzadással, főleg nátriumotl vagy sót.

Prehranski dodatki za rekreativne kolesarje - Nutrex Vitadapt
A Nutrex Vitadapt multivitaminok, ásványi anyagok és adaptogének kombinációja, amely alkalmas állóképességi sportolók számára.

Adaptogének

Az adaptogének viszonylag újdonságnak számítanak a táplálékkiegészítők világában, de két nagyon jótékony hatásuk van, ezért is soroltuk őket a legfontosabb kerékpáros kiegészítők közé.

Az adaptogének fő pozitív hatása, hogy csökkentik a stressz szintjét a szervezetben azáltal, hogy segítik a szervezetet a stresszes helyzetekben felszabaduló kortizol szabályozásában, mint például az állóképességi sportokban. Bár a stressz kis adagokban jótékony hatású, a hosszan tartó stressz káros lesz a szervezetre, ezért az állóképességi sportolóknak (és más sportolóknak is) célszerű a stressz szint megfelelő szabályozására törekedniük.

További pozitív hatás, hogy az adaptogének növelik a VO2 MAX-ot, de ezen a területen nem számíthatunk kimagasló eredményekre

Az adaptogénekről itt olvashatsz bővebben:
Az Adaptogének hatékonysága

Glutamin

Számos tanulmány kimutatta, hogy a glutamin szintje hosszabb fizikai aktivitás hatására csökken a szervezetben. Körülbelül két óra aktivitás negatív hatással van a limfociták működésére, különösen, ha kalóriadeficitben vagyunk.

A glutamin elősegíti a glutation, egy endogén antioxidáns termelődését is, amely segít megelőzni a stressz okozta károsodásokat a szervezetben és az  általános izomzat regenerálódását az aktivitás után. Segít csökkenteni az izomfájdalmakat és segít a glikogén pótlásában!

Fontos az izmok magas nitrogén-egyensúlyának fenntartásában és az izomleépülés megelőzésében is. Ez utóbbi különösen megfigyelhetö azoknál az embereknél, akik nem fogyasztanak elegendő fehérjét, vagy ahogy már írtuk, kalóriadeficitben szenvednek.

Az optimális bevitel körülbelül 3-5 gramm naponta. Legkönnyebben csirkehússal, hallal, spenóttal, tejtermékekkel és néhány hüvelyessel (bab, lencse) j bevinni.

Ha táplálékkiegészítő formájában, azaz tiszta glutamin formájában használjuk, akkor fontos odafigyelni a termék minőségére. A legjobb megoldás a mikronizált, fermentált glutamin, amely megfelel az USP-nek vagy más gyógyszerészeti tisztasági szabványnak.

Prehranska dopolnila za kolesarje - Mutant glutaminA Mutant 100%-ban fermentált glutaminja megerőltető edzés után kiváló táplálék-kiegészítő kerékpárosok számára, mivel felgyorsítja a regenerációt.

Pre-workout

Bár az állóképességi sportolóknak szánt edzés előtti termékek használata nem szerepel előkelő helyen a kerékpárosoknak ajánlott táplálék-kiegészítők listáján, de néha  megengedhetjük magunknak, hogy fokozzuk az erő- és energiaérzetünket.

Prehranski dodatki za kolesarje - PES PROLIFIC

A PEScience Prolific ideális táplálékkiegészítő azoknak a kerékpárosoknak, akik szeretnék növelni az erőt és az állóképességet.

Összefoglalás

Táplálékkiegészítők ill. A kerékpáros sporttáplálkozás nagyon hasznos lehet, különösen a kerékpározás során, amikor sok energiára (szénhidrátra) van szükségünk, és ez normál táplálékkal nem megoldható vagy kevésbé praktikus .

Azonban ahogy tőlünk már sokszor hallottad, a rendszeres és egészséges étkezés mindig elsőbbséget élvez az étrend-kiegészítőkkel szemben, így mi mindenekelőtt a tudatos és kiegyensúlyozott táplálkozás hívei vagyunk, ezt követik a táplálékkiegészítők.

Étrendünket mindenesetre a kerékpárosok számára megfelelő táplálékkiegészítőkkel is kiegészíthetjük a lehető legjobb eredmény elérése érdekében, ami különösen a profi kerékpárosok vagy az amatőr versenyzők  számára elengedhetetlen.

A kerékpárosoknak szánt táplálékkiegészítők az egészséges táplálkozás  jó kiegészítői lehetnek.

 

 

ird meg a véleményed

Legnépszerübb termékek

4Energy Gel - 24x 60ml Energia gélenergy gels orange

4Energy Gel - 24x 60ml Energia gél

Akciós ár10.500 Ft Eredeti ár12.950 Ft
1 vélemény
30x SiS GO Isotonic Gel 60g Energia gél30x sis isotonic gel

30x SiS GO Isotonic Gel 60g Energia gél

Akciós ár14.900 Ft tól Eredeti ár22.701 Ft
Nincs még vélemény